det ryktades om storm

2011-08-02 @ 09:37:06
DET BRÄNDE I AXELN OCH JAG MÅDDE ILLA. låste upp den blåa dörren så rutinerat, fullständigt tappade allpackning, de tre svarta väskorna. klev in i köket och där kom tårarna. jag känner inte till någon orsak men något måste ha chockat mig, eller fått mig att sakna eller eller eller. det är ett mysterium, när jag faller ihop på den blåa trasmattan bredvid mina numera bruna converse och gråter som ett barn. jag har velat berätta om emmaboda sedan jag kom hem nu. det går miljoner tankar genom huvudet och jag vet inte var jag ska börja. mycket kommer förbli hemligheter. men jag kan berätta att de fem dagarna på festival, var så bra. lera, regn, fukt, hårt underlag, ett förfärligt fågelbo till hår, det låter illa men jag kan inte låta bli att sakna det så absurt. brassestolen och en morgoncigg, sporadiska drinkar och kavli tomat&mozzarella-ost på de runda mackorna, eller fruktcoctail. när morgonen blivit dag och värken från den hårda kudden börja komma, då kanske det var dags för något band, eller att gå till stan, eller köpa nudlar, eller röka vattenpipa. många kvällar, när alla band hade spelat, hängde vi hos de sex vännerna och vidar. det var trolldom, hångel, lekar, skratt och tårar. jag vet inte längre vad jag ska skriva, men jag har haft det så jävla bäst! och om några timmar sitter jag på flyget till portugal. hejdå alla fina, och tack alla som gjorde emmaboda så fantastiskt. (håller tummarna för internet i portugalloooo)
bilder från iphonen. lite gummistövlar, tält, band, vattenpipa och slutligen blå himmel.

Kommentarer:
Postat av: isä

himla fina bilder här också! tumbla dom meeeeeeeed hihi

2011-08-10 @ 21:25:49
URL: http://conscient.blogg.se/


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0