svar

2011-12-14 @ 14:49:27

hur mår du? för tillfället ligger jag i en pluffsig sak med kuddar och filtar och mår inte alls så bra. men jag är förväntansfull inför så himla mycket. och förvånad över att jag ens fick några frågor!

 

vad går du för gymnasium? jag går i tvåan på nacka gymnasium, med inriktning bild och form.

 

har du haft ett jobb och isf var? jag jobbade ett halvår på riche för ett år sedan, har extra jobbat lite i somras och nu i vinter börjar jag igen. 12.00-18.00 birger jarlsgatan 4. jag sitter dock i garderoben nu, förut var jag nissa.

 

vad vill du jobba med när du blir stor? om jag fick välja vad som helst, så skulle jag vilja jobba inom något estetiskt. konstnär eller så. men jag har väl kommit underfund med att det aldrig skulle gå för att jag inte är tillräckligt duktig.


har du någon bucket-list? jag vill åka jorden runt, hoppa fallskärm. kommer inte på så himla mycket. det kanske kommer upp en lista någon dag!

 

vad vill du göra i framtiden? inom den närmaste framtiden vill jag bo i en fin lägenhet på söder med någon så himla fin person. ha ett jobb som jag gillar och sedan börja bocka av min bucket-list.


om du bara fick lyssna på en och samma låt för resten av ditt liv, vilken skulle du välja? alltså detta är ju så himla svårt. men någon morgon i veckan queueade jag samma låt säkert fem gånger på varandra.

 

har du varit på någon festival? i somras var jag på emmaboda med ett gäng bra tjejkompisar, vilket faktiskt var min första festival. kommande sommar ska jag dit igen med ungefär samma tjejer. det var så himla skön festival så jag tänkte dra det säkra kortet och köra på samma igen!


bästa konserten / festival akten du sätt? bon iver 4 november i annexet.

 

vilka länder har du varit i? de största resorna var nog, mallorca när jag var ungefär 2, med mamma, det finns jättefina bilder. kanarieöarna i 6års med familjen. sydafrika med familjen i trean. thailand och malaysia med familjen och familje-vänner i feman/sexan, lite osäker. florida i åttan. england med tre tjejkompisar, sommarlovet till gymnasiet. och den bästa resan var portugal med harriet i somras!


vad har du för kamera?
jag har en canon 1000D, men suktar efter en nikon d90, eller någon annan väldigt bra som kan filma.

 

vad är din favoritglass? gillar riktigt chokladig, eller riktigt vaniljig eller kaffe-glass. glass är något vi aldrig har hemma..

 

gillar du päronfestis? inget jag druckit på jäätte länge, men ja självklart!

 

när drack du alkohol första gången? jag umgicks inte så mycket med folk som drack tidigt, utan jag började väl på riktigt i ettan. hehe duktig.

 

vilken låt dansar du helst loss till på en fest? jag har nog ingen speciell party-låt. dansar till det mesta. säkert någon mainstream houselåt.

 

vilket är ditt absoluta favorit café i stockholm (ingen kedja)? café mineur i gamla stan är fantastiskt mysigt. älskar små kryp in med gosig inredning. det finns ett väldigt mysigt någonstans, ovanför slussen, efter katarinahissen osv. minns inte vad det heter.


vilken är din favorit gata i stockholm?
götgatan är alltid lika fin oavsett väder. hornsgatan har bra secondhand butiker. jag gillar att strosa runt överallt istan, men någon gata på söder i alla fall.


vad gör du under din fritid? dricker kaffe, det är ungefär vad jag gör. handlar upp mina pengar på grejer jag ändå ångrar när det är försent. vandrar runt i stan. ritar. gör femton nya spotifylistor. är med mina fina vänner. osvosv.


om man träffar dig/ser dig på stan, ska man hälsa då? eller blir det stelt? det är klart man ska hälsa, jag har dock tappat mitt sinne för att komma ihåg ansikten och namn, så bli inte arg.

 

vilket ord använder du mest? något speciellt ord vet jag inte. använder ”åh” ”gos” ”fin” och jo, nu kom jag på ett ord: ”himla” det använder jag mest hela tiden. det märks nog tydligt i detta inlägg.

 

jag har fått flera frågor angående min oskuld. och jag känner, varför inte. folk verkar ju nyfikna, även om de är oseriösa, möjligtvis. men nej jag är inte det och mer får ni inte veta!

 

vad är du mest nöjd med på din kropp? jag har funderat på det så himla många gånger. ibland är det min mun och ibland mina ögon. jag har så himla mycket onödiga komplex över min kropp och kan inte ens säga något jag är nöjd med…

 

vad önskar du dig i julklapp? jag har önskat mig parfym, lysande jordglob, läppstift, att få göra om mitt rum, årsförbrukning av kaffe. och några svårare, att bli 18 snabbare och få en pojkvän.


vad gör du om du är ledsen? gråter floder, gärna till musik så det blir ännu värre. jag grottar oftast ner mig i mina ”problem” alldeles för mycket. men det går alltid att skriva av sig här, och det har väl blivit rätt mycket så senaste tiden.

 

har du någonsin haft sexuellt umgänge med en dvärg-häst? haha, nej det har jag inte. inte säker på om det är något jag strävar efter heller…

 

varför är du snygg? haha, tyckte det var kul att jag fick denna fråga två gånger. jag har inget genialt svar på det, men tack.


har du kille? nej, jag har ju inte det. men jag är så himla sugen på att vara dödskär i någon och vara med den mest hela tiden.


hur ser din dreamguy ut? jag tolkar detta som utseendet på honom. och det låter så himla ytligt, och överdrivet. men om jag verkligen fick välja, det ska ju vara drömkillen trots allt, så blir det lite så. helst riktigt mörkt hår och riktigt mörka ögon, eller blåa. inte allt för lång eftersom att jag är så himla kort, men helst inte kortare. en fin nacke. en bra kropp och bra stil. så om detta stämmer in på dig så är det bara att säga hej.


vem är din bästa vän? jag tycker inte om att sätta en titel på vem-som-är-min-bästa-vän. jag har oftast någon som jag är närmre än med någon annan. men jag har mina närmaste vänner som jag kan räkna till på mina fingrar.


berätta om ett sorgligt minne du har? antagligen var min morfars begravning det värsta jag varit med om.

 

favorit bloggar jag läser bloggar som inspirerar mig, i bilder och text. även mina bra vänner. vill hitta nya bra! hjälp mig, tipsa! de här bloggarna är bara några av alla bloggar jag följer.

ida , josefinisabellaflora , isabelleharriet

 

favorit tumblr min tumblr så finns det en flik med favoriter. har dock slutat tumblra. tyckte det blev tråkigt och enformigt.


om du var en dvärgpippifågel och bodde i ett pittoreskt hus i en dal utanför staden minsk på vishan, vad skulle du föredra: att äta frön doppade i choklad eller att dansa boogie med frank andersson på en scen inför två pungfåglar? det får nog bli fröna i choklad. kan den som skrivit denna snälla säga det, haha.

 

hur firar du lucia i år? igår satt jag på ett fik och pluggade tills jag fick skrivkramp och fick feber. så min lucia var inte så festlig.

 

vart skulle du helst vilja resa i 2 veckor med din lover? nu har ju inte jag någon sådan. men jag är väldigt sugen på frankrike. jag vill åka till paris, men får hålla ut till mars då jag åker till nice! egentligen vill jag bara komma bort från allt just nu. skulle bara behöva åka till något som inte är hemma. där jag inte hittar och kan se nya saker. någon stuga någonstans i sverige skulle inte sitta fel. någon som vill bjuda med mig?

 

när man ser dig i skolan ser du alltid så sur och hård ut men, när man läser din blogg så är du rena motsatsen. varför är det så viktigt att ge ett sådant "tufft" intryck hela tiden?

och en annan sak; måste du hela tiden vara med folk som har samma klädstil som du? för kläder verkar vara väldigt vesentligt för dig. annars när man har läst en hel del av det du har skrivit så verkar du va en fin tjej!:) förutom det sista så var det kanske inte det finaste att höra. jag vill inte gå runt och se sur ut, det är verkligen inte att jag vill ha ett tufft intryck. men senaste tiden har jag varit lite småsur och nere för ingenting egentligen, så det är förståeligt om jag ser sur ut, hehe. och det där med kläderna förstår jag inte riktigt. jag är mest med min klass i skolan, jag kan inte tycka att vi har väldigt lika kläder. men det är ganska naturligt att man inspireras och influeras av de i sin omgivning. och tack för det sista!


cola eller pepsi?

pengar eller kärlek?

kaffe eller te?

utsläppt eller hästsvans?

godis eller chips?

svart eller vitt?

kött eller fisk?

fest eller hemmakväll

alkohol eller alkoholfritt

vinter eller sommar?

apelsinjuice eller äppeljuice?

pasta eller pizza?


Kommentarer:
Postat av: Slinkfan (ida:oPpP)

Näst sista frågan? Hahahaha! Skön människa!

2011-12-14 @ 18:53:58
Postat av: Ida ugen

Insåg att det lät som om jag tyckte den va skön. Jag va ironisk. Sjukt konstig människa va vad jag menade! 👆

2011-12-14 @ 21:58:47


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0