vinterland

2011-12-05 @ 19:25:00
för fem minuter sedan stod jag i extas och eufori och skrek på glasverandan. för det snöar. alla har pratat om att det snöar överallt, men jag har inte sett det, har inte trott på det. nu snöade det. jag har nog aldrig riktigt blivit glad över att det snöar, för vanligtvis gillar jag inte snö. men att man femte december, står utan snö under sina skosulor har känts ovanligt och tomt. kylan har bitit i öronen, men inte tillräckligt för att det ska bli ett vackert vinterland.
snö är vackert när det bara ligger där. snö är vackert när det blåser runt utanför fönstret. snö är vackert när det glimmar som småsmå diamanter på marken om knastrar när man tar de första stegen på det. snö är vackert när det lyser upp gatorna av att bara vara så himla vitt.
hela december kan det få vara riktigt mycket snö, sen får det gärna försvinna. utan att det blir brun och blött.

Kommentarer:
Postat av: Isse

jag har inte sett nån snööööööööö :((

men såg ett sjärnfall igår hihi

2011-12-05 @ 19:29:05
URL: http://conscient.blogg.se/


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0