alla tankar i huvudet på bussen

2011-09-15 @ 19:05:03
ENA SIDAN AV SKOGEN LYSTE SOM GULD. den andra såg mörk djup och ogenomtränglig ut. det där med att tycka om att sitta på bussen. de stora glashusen speglade den röda kvällssolen. någon cyklade med rosa mössa över bron. de döda växterna längs vägkanten. börjar fundera över stängslena runt bergskanten. jaha, djuren. och vad äter den propert klädda mannen på, ur sin konsumpåse, han där, bredvid mig. himlen är antingen ljust blå eller sådär grå så man tror att den är blå. jag sitter längstbak i bussen. längst till vänster i den femsätade raden. vad står det klottrat i vitt på stenväggen? jag hatar att gå upp för denhär backen. och nerför denhär. ja justeja, det regnade tidigare idag. bilen som stått där i tre år nu. jag stör mig på de nya vita övergångsställe-ränderna, de är utsmetade. blå dörr. säsongens första brasa är tänd. höst.
jag hade inte tålamod att sitta och ta 123454231 bilder. men izz klagade på bildlösa inlägg. so dis is for ya hoe. storögd i en mjuk jeansskjorta med leopardkrage. juste. jag dipdyeade mitt hår i förrigår också. herregud. nu ska jag sätta mig med mitt nya skissblock och rita framför brasan. återigen, höst.

Kommentarer:
Postat av: isä

shit höst..

2011-09-15 @ 19:19:36
URL: http://conscient.blogg.se/


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0