tummenupp

2013-02-20 @ 18:26:00

för två veckor sedan, när jag var på livscoachmöte, som vad jag trodde skulle bli mitt sista, fick jag chansen att få två tillfällen till. jag fick läxa att verkligen lägga krut på bra-boken. att verkligen skriva i den varje kväll. för att han skulle veta att jag verkligen ville detta. så det gjorde jag. de senaste två dagarna har jag skinit. jag har varit genuint glad. jag talar inte om att jag har varit pigg och att det inte varit tungt att kliva ur sängen klockan sju varje morgon, utan bara att jag varit på bra humör. idag var jag på mitt första av mina två sista möten, och jag kunde snabbt reflektera över att denna bra-bok verkligen hjälper mig. 

jag och hannah tog en fika på riche efter skolan och pratade lite om detta att må bra psykiskt. hon följde med mig till mtgruppens lokal och satt och läste "du äger" medan jag pratade enskilt med magnus. konversationen kring att må bra fortsatte ingående efter mötet. jag, och boken, kan ha fått henne att inse hur viktig och suverän bra-boken är. alla som känner "jag är så deprimerad och ledsen över egentligen ingenting. vad är det för fel på mig. hur kan jag vara nedstämd när allt egentligen är så bra." ni borde skriva i bra-boken. och ni borde läsa "du äger". eller bör och måste är ju onödiga ord i detta ämne, men jag skulle rekommendera er att göra detta. för mig funkar det. och snart vet vi om det även funkat för hannah. 

"gud vad löjligt att skriva, jag kan väl bara få bli glad ge mig sommar och pengar och kärlek så blir jag väl glad" ja, kanske. men bra-boken påverkar dig omedvetet på ett så soft sätt. jag vill verkligen sprida detta för det är så fantastiskt. 

jag mår fantastiskt. ja, jag är så jävla glad just nu. man blir så nöjd med allt. tacksam. 

(mer om att må bra och hur du skriver bra-boken!)


Kommentarer:
Postat av: jossan

Gu va härligt!! Ska nog faktiskt ta och prova det bra-boken!!:)

2013-02-20 @ 21:21:20
URL: http://chan3l.blogg.se
Postat av: Anonym

saknar din vardagsbloggning jueeeee!

2013-02-23 @ 14:00:56


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0