bitter söndag

2011-01-16 @ 11:37:02
JUST NU ÄR JAG HON SOM INGEN LÄGGER MÄRKE TILL. i mörka kläder men med kanske lite för mycket parfym. på bussen. lite ensam. men det är rätt skönt att vara det ibland. "ursäkta" plötsligt kommer en annantjej i mörka kläder och rosa mössa som luktar lite för mycket parfym. jag tvingas flytta min väska från sätet. men så blir platserna framför lediga och hpn hoppar upp. min väskas plats blev upptagen. en stor gubbe med grön jacka tränger upp mig mot fönstret. höjer musiken och blundar för omvärlden. där gick hon på som osar rök. tanten med pälsmössa som nog mest är för prydnad. han man känner igen men inte vet varifrån. han som tror han kan skydda sig mot regnet i en blå keps. hon bredvid med gråsprängt hår och en ordentlig jacka. musiken måste höras ut. sänker. henriksdal. londonviadukten. slussen. tbana. på med förklädet. upp med håret. vika servetter. putsa bestick. plocka undan. torka av. duka nytt. hämta mat. bränna händerna. vänta. tända ljus. ta emot dagens dricks. åka hem igen.

Kommentarer:


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0