mycket läsa

2012-02-01 @ 22:18:09
jag läser. eller jag borde läsa. men jag läser annat som bloggar och bläddrar bland vackra bilder istället för att slå upp boken jag ska ha läst i och kommenterat till imorgon. boken, som jag sett filmatiseringen av. filmen jag vill leva i. filmen som är så fin. och så läser jag då denna bok på engelska som redan blev förstörd av den gråspräckliga damen bakom kassan. hejokejtacknittioniokronortackenkronatillbakakvittotackhejdå. sa hon. utan att andas mellan de kantiga bokstäverna. hon sa i alla fall tack.
och på grund av att jag skulle köpa det där okaffiga-kaffet så missade jag min buss. varje halvtimma går dom till mig. en halvtimma att antingen försvinna i fantasin jag inte har, den som faktiskt inte existerar. eller ta upp boken, få de x antal sidorna lästa. och då och då byta hand att hålla boken i för att sätta ned den andra i den lurviga fickan. men jag gjorde inte det. jag satt som ett fån och tittade på mina ben som vevat på cykeln i en halvtimme som korsade varandra. fick aldrig riktigt ro där på bänken. kaffet hade svalnat och smakade kall mjölk. bussen kom och jag satte ner fötterna som inte nått ner till marken där jag satt ordentligt med väskan tätt bredvid mig.
jag började där på boken. men surrade iväg till bussväntandet. men ska iaf verkligen läsa det jag borde nu. och döda mitt mag/huvudonda. brabra

Kommentarer:


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0