fredag

2012-03-30 @ 18:37:53

jag har röda inåtgående märken i handleden från den rosa plastpåsen som hänger. jag suktar efter en eller två koppar kaffe och att titta ut mot regnet som varannan femte minut smattrar på fönstret och lämnar en blurrig utsikt efter sig.
lägger märke till byggnader och vägar jag aldrig sett förut från bussens grönblåa sitsar. lägger märke till allt fint trots det gråa vädret. och gläds av min egen lycka.
jag blir fortfarande trött och går med huvudvärk i skolans kala korridårer. jag klagar. jag vill ibland bara dö av tristess. men det är väl inte mer än mänskligt. det lyfter allt som är bra och allt blir ändå så mycket lättare. jag tyngs inte av det på samma sätt. jag kommer snabbare upp på ytan igen än för bara en eller två månader sedan när jag mest hela tiden såg svart.
det är så himla skönt att skriva av sig här. och att jag vet att det finns några som ändå läser. och några som känner exakt likadant. och att jag har så dödligt bra vänner


Kommentarer:
Postat av: mathilda

jag känner exakt likadant

2012-03-30 @ 23:20:27
URL: http://talkinghead.blogg.se/


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0