angående det som var angående

2012-10-17 @ 16:55:00
okej min blogg har tydligen börjat uppröra sen jag började prata om min vikt. minst fem stycken med svåra ätstörningar har kommenterat och tycker att det gör ont att läsa att jag vill gå ner i vikt. okejokej. 1. när sa jag att jag ville bli pinnsmal? jag kan inte ens bli det, det har jag förstått själv. 2. jag har i flera år varit livrädd för att jag ska få någon typ av ätstörning för att jag har varit så missnöjd med min kropp. 3. jag har inte slutat äta. jag skulle inte klara ens en halv dag utan att äta ett rejält mål. jag tycker om mat för mycket. 4. jag vill bli fit bara. jag har ett  bmi precis i mitten på skalan. och behöver kanske inte just gå ner i vikt. utan vill bara se lite mer tränad ut. så tycker inte ni ska må dåligt över att jag vill vara hälsosam. det drog dessutom ned min motivation rätt mycket. om jag ska vara ärlig. "ni" kanske blir ännu argare av det här. tycker bara inte ni ska bli upprörda eller provocerade. 

Kommentarer:
Postat av: B

Jag menade ingenting illa med det jag skrev. Men som sjuk vet jag hur lätt det är att hamna där, fast bland kalorier och träning.
Ibland känns det bara som om världen är upp och ner, som att det sjuka plötsligt anses vara det idealiska.
Du har så rätt. Mat är för gått för att uteslutas.

2012-10-18 @ 15:02:30


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0