wlpgaäöå framtid osv

2013-08-15 @ 15:33:00
saker blev inte som jag trodde när skolan tog slut. jag har haft ett fantastiskt "sommarlov" innehållande summerburst, ayia napa, skåne och gotland. en sommar av festande, skrattande, sömnlösa nätter, gråtande, grillad mat, jordgubbar, promenader, bad, sol, vin och så bra människor. 
men nu. nu måste ta tag i livet. jag ska börja träna, äta bättre, bli en bättre människa kompis och flickvän, söka jobb, få ett jobb, tjäna pengar för att kunna ha råd att göra saker jag vill. och så småningsom flytta hemifrån. 
min dröm om att bo i frankrike känns längre bort än någonsin när jag nu inser att livet är så mycket svårare än jag trott. nu har jag inte längre de självklara rutinerna som att varje vardag gå till skolan för att efter skolan försöka finna orken att göra något. 
livet.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

helt plötsligt är hela världen på ens axlar. efter studenten är allt en frihet men också ett sjuhelvetes uppvaknande - makten och ansvaret ligger plötsligt hos dig och ingen annan.

2013-08-18 @ 00:02:24


Här kan du skriva en fin kommentar! :

Namn:

Hänger du här ofta? Klicka i och allt sparas!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0